Thursday, 16 January 2020
דיגיטליזציה בענף התעופה והחלל
ענף התעופה והחלל צומח בקצב מעריכי. למעשה, עד שנת 2028 צופים כי למעלה מ -38,000 מטוסים ישמשו בשירות, עלייה עצומה לעומת 26,000 המשמשים כיום. כתוצאה מכך, הדיגיטליזציה מגדילה את האמינות והיעילות של מערכות תעופה וחלל ברחבי העולם. כאן, ג'ון יאנג, מנהל APAC בספק חלקי אוטומציה, EU Automation, מסביר כיצד הדיגיטליזציה הופכת את תחום התעופה והחלל באזור אסיה-פסיפיק. כמו תעשיות רבות אחרות, הדיגיטליזציה הופכת את תחום התעופה והחלל. נכון לעכשיו, קיימת כבר זרם בלתי פוסק של מידע בזמן אמת שמגיע ממטוסים המעדכנים את פעולות היבשה והטייסים על מצב מערכות, ציוד ותנאי מזג אוויר. עם זאת, זו פשוט ההתחלה של מה שאפשר עם שילוב טכנולוגיה דיגיטלית במגזר. בכל מחלקות התחזוקה בענף, נתונים מנוטרים ומנותחים על ידי בינה מלאכותית (AI) ומערכות למידת מכונות. למעשה, חברות תעופה באסיה כבר החלו ליישם כלי AI לסימולציה ומודל נתונים של מטוסים. לאחר מכן ניתן להשתמש במידע זה כדי להחליט במדויק מתי יש להחליף או לתקן את רכיבי המטוס ומתי יש צורך בתחזוקה אחרת. שילוב זה עזר להבטיח שאורך החיים והתפקוד של חלקים בודדים מותאמים במלואם, ומערכות המטוסים הכוללות נשמרות. על ידי שימוש ב- AI לפיקוח ולחיזוי הדרישות, ניתן להבטיח שכל ציוד התחזוקה הנדרש וציוד החלקים מוכנים למועד המתאים. עבודה עם ספקי חלק אוטומציה גלובליים, כמו אוטומציה של האיחוד האירופי, פירושה שיש לך גישה לכל חלק שעשוי להיות נחוץ, בכל רגע בזמן. בשנים האחרונות, מציאות מדומה (VR) לצד נתונים גדולים דחפה את גבולות התחזוקה החזויה. מאז 2016 חברת התעופה והחלל איירבוס עושה שימוש בטכנולוגיה זו כדי לסייע בהגברת תחום התחזוקה, התיקון והשיפוץ של אסיה (MRO) במיזם Hangar of the Future בסינגפור. טכנולוגיות VR וטכנולוגיית augmented reality (AR) משבשות את הטכניקות המסורתיות של תחזוקת חלל בכך שהיא מאפשרת למהנדסים לראות פעילויות תחזוקה מזוויות חדשות ולא מנוסות. המשמעות היא שניתן יהיה ללכוד נתונים חדשים, וניתן ליצור הדמיות מתקדמות להכשיר צוותי תחזוקה להליכים עתידיים, כמו גם לאפשר לאנשי צוות וטייסים לצפות בבדיקות העתקות וירטואליות של ציוד המטוס לפני הטיפול בהן פיזית. אחת הנפילות של ספיגה מהירה בדיגיטליזציה היא הסיכון לאבטחת מידע ולהפרת הפרטיות. אי וודאות זו חלה בעיקר על תחום התעופה והחלל, כאשר הקישוריות הגוברת של מערכות מסכנת גם מטוסים לפריצה והתקפה מצד פושעי סייבר. על פי הדיווחים, במדינות באזור אסיה-פסיפיק יש 80% יותר סיכויים להיות קורבנות גניבת סייבר כתוצאה מחוסר מודעותם. עם זאת, ספקים מובילים יכולים להציע שירותי אבטחת סייבר ולבנות סביבה בטוחה של אבטחת מידע ואמון, ובמקביל לסייע לארגונים להימנע ולהתאושש במהירות ממתקפות סייבר. לא חסרים טכנולוגיות דיגיטליות המשמשות בתחום התעופה והחלל. החידושים החדשים והמתגברים הללו משבשים שיטות תחזוקה, תפעול ותיקון מסורתיים בכך שהם מספקים למומחים אינטל יותר אודות חלקים חיוניים והצרכים המכניים של כלי טיס. עם זאת, עדיין יש לשמור על אבטחה על חלק גדול מכמויות הנתונים הטכנולוגיות כמו AR ו- VR. רק אז הדיגיטליזציה של החלל והחלל יכולה לפרוח במלואה ולהמשיך לצמוח.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment